پیشنهاد سردبیر

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مراسم تجلیل از امیرحسین محمدزاده، دانش‌آموز مدال‌آور در المپیاد جهانی ریاضی، در کتابخانه حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار شد.

 برگزاری مراسم تجلیل از دانش‌آموز مدال‌آور جهانی در کتابخانه حرم رضوی

 این مراسم تجلیل با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، تنی چند از مدیران این سازمان و خانواده محمدزاده، در محل دفتر ریاست سازمان در کتابخانه مرکزی این آستان مقدس اجرا شد.
در این مراسم، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به توجه ویژه تولیت آستان قدس رضوی به مباحث علمی و همچنین چهره‌های علمی کشور اظهار کرد: نخبگان و مدال‌آوران علمی همچون ستاره در آسمان علمی کشور می‌درخشند و مایه سرافرازی ما و خانواده‌های خود هستند.
در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی، به این نوجوان نخبه مشهدی دو توصیه کرد و گفت: نخست ارتباط معنوی خود را با خالق خویش حفظ کنید، در این میان، انجام فریضه نماز، نمادی از ایجاد این ارتباط معنوی است. وی برخورداری از استعداد و هوش ذاتی را نعمت خدا دانست و افزود: بی‌تردید انجام تکالیف دینی موجب کسب توفیقات بیشتر شما خواهد شد، بنابراین همواره سعی کرده تا این ارتباط معنوی را حفظ کنید.
حسینی با تأکید بر اهمیت پرداخت زکات علم توسط نخبگان بیان کرد: تلاش کنید به هر جایگاه و مقامی رسیدید، همواره به فکر خدمت به مردم کشورتان باشید که بی‌شک توجه و خدمت به مردم، بالاترین عبادت است.
امیرحسین محمدزاده نیز در خصوص تجلیل تولیت آستان قدس رضوی از مدال‌آوران المپیادهای جهانی گفت: توجه مجموعه آستان قدس رضوی به مدال‌آوران علمی و ورزشی، در نسل جوان کشور برای کسب چنین رتبه‌ها و موفقیت‌هایی، انگیزه ایجاد می‌کند.
وی اظهار کرد: به‌عنوان یک نوجوان مشهدی با حرم مطهر رضوی ارتباط معنوی خاصی دارم که در کسب این موفقیت نیز اثرگذار بوده است. در این میان، حمایت‌های خانواده و مدرسه‌ام نیز نقش مهمی در کسب این مدال جهانی داشتند و تصمیم دارم در دانشگاه نیز رشته ریاضی را دنبال کنم.
در پایان این مراسم، علاوه بر اعطای هدایای متبرک تولیت آستان قدس رضوی به امیرحسین محمدزاده، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز با تقدیم مدالی مزین به طرح سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) و کارت عضویت افتخاری تالار محققان کتابخانه مرکزی به این نوجوان افتخارآفرین مشهدی در کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، از وی تقدیر کرد. همچنین به همت مجموعه آستان قدس رضوی، خانواده محمدزاده، مهمان خوان پربرکت مهمان‌سرای حضرت رضا (ع) شدند.
گفتنی است، امیرحسین محمدزاده، 18ساله و دانش‌آموز دبیرستان «شهید هاشمی‌نژاد یک» مشهد است که مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۲۴ انگلیس را به‌تازگی کسب کرده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز چند روز قبل، طی تماسی تلفنی، با این دانش‌آموز غرورآفرین گفت‌وگو کرده و کسب این موفقیت علمی را به وی تبریک گفته بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.